SMS- og alarmservice
Tilmeld SMS-service
Er du ny vandkunde? Så vil vi anbefale dig, at du tilmelder dig vores SMS-service til overvågning af dit vandforbrug.
Det er dit eget ansvar at overvåge dit vandforbrug, men vi tilbyder en service, hvor du får en SMS ved tegn på brud, og hvis der er forstyrrelser i vandforsyningen. Du skal selv tilmelde dig denne ordning. Det sker ikke automatisk. Du kan tilmelde flere mobiltelefoner og/eller din mailadresse.
Tilmeld Alarm-service
Hvis du er vandkunde hos os, har du fået installeret en fjernaflæst måler. Den er koblet til et it-system, der registrerer store ændringer i vandforbruget, og systemet sender automatisk en advarsel som sms med råd om, hvad du skal gøre.
Du skal selv tilmelde dig denne ordning. Det sker ikke automatisk.
Du kan modtage to forskellige advarsler:
- Lækage: Hvis din vandmåler ikke står stille, hverken når du sover eller er på arbejde, har du med stor sandsynlighed en lækage. Du får en besked om lækage, hvis din måler ikke har stået stille i 24 timer.
- Brud: En stor stigning i vandforbruget over en halv time, indikerer et brud, og så modtager du en alarm på sms. Du får en besked om brud, hvis dit gennemsnitlige vandforbrug stiger med 30% over en time. Hvis du har brugt store mængder vand, f.eks. ved at fylde et badebassin, kan det også udløse en alarm.
Hvilke data danner grundlag for alarmservicen?
De data, vi registrerer i vores alarmservice, er et døgn gamle. Du skal derfor reagere hurtigt, hvis du får en sms fra alarmservicen.
Du kan selv kontrollere, om du har noget, der står og løber. Kan du ikke selv finde årsagen, så kontakt en VVS-installatør.
Hvem kan bruge alarmservicen?
Du kan tilmelde dig vores alarmservice, hvis du er tilknyttet Vejen Vandværk og Andst Vandværk. Dog er der i yderområderne af Vejen Vands forsyningsområde enkelte steder, hvor måleren er placeret i målerbrønd/kælder, hvor vores antenner ikke kan aflæse målerne dagligt. Disse målere aflæses kun en gang årligt.